جستارنامه

جستارنامه

منتخب جستار و یادداشت
جستارنامه

جستارنامه

منتخب جستار و یادداشت

بیانیه تحریم جشنواره های سیاسی


چیستآرت
بیانیه تحریم جشنواره سیاسی
«درد، نام خانوادگی ماست»

 

چیستآرت فجایع انسانی اخیر، جان باختن 176 قربانی شلیک به هواپیمای مسافربری، ارتحال بیش از 50 تن از هم‌وطنان‌مان را حین تشییع جنازه‌ی سردار قاسم سلیمانی در کرمان و هدف گلوله قرار گرفتن صدها تن از رشیدترین جوانان‌مان در جریان سرکوب اعتراضات آبان را به خانواده‌ی بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کند.

دولت در ادامه‌ی سرکوب‌های آبان‌ماه، به تصفیه‌ی گسترده‌ی فرهنگی روی آورده که طی آن اعضای اصلی کانون نویسندگان، روزنامه‌نگاران فرهنگی و ده‌ها تن از هنرمندان و اصحاب اندیشه بازداشت، محکوم و بعضاً ربوده شده‌لند.

بی‌توجهی تریبون‌های دولتی به این تهاجم فرهنگی سبب شد، بسیاری از هنرمندان به تحریم جشنواره‌ی فجر،به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری کشور، روی بیاورند که البته واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت.

چیستآرت، به عنوان یک گروه مستقل با شعارِ « در سوگِ ملت به سورِ دولت نمی‌نشینیم» از جشنواره‌ی فجر، به عنوان نمادِ بی‌توجهی هنرِ دولتی به وقایعِ نگران‌کننده‌ی جامعه، برائت جسته، و از تحریم آن حمایت می‌کند.

شایان ذکر است چیستآرت بنا به حیطه‌ی فعالیت خود در علوم انسانی، هم‌چنان گفت‌وگو را روشن‌گر دانسته و از موافقین و مخالفین دعوت به ایراد اندیشه می‌کند.

باشد که روشنی باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد